14 Ağustos 2009 Cuma

Bayan Münire Mahmure ufkumuzu açıyor!

Hüsam Turşucu'nun müridelerinden Münire Mahmure ölümsüz eserinden bir bölümle üstada saygıda kusur etmiyor:
"(...) Seyahat etme ve Yerleşme özgürlüğü bu küresel yurttaşlık hakkının en önemli örneklerindendir çünkü özgürce ve kısıtlama getirilmeden seyahat etme var ise burda bir haktan söz edilebilir, burda insanlar farklı bir yer keşvetme, orda yasama hakkı vermektedir, her nekadar günümüzde bu sınırlansada kişi bu hakkını yasakta olsa yerine getirmektedir. Her zaman yasak olan yerlere gitme orayı keşvetme daha cazip gelmektedir. iletişim hakkı Kişiyi sınırlama getirse de insanoğlu bunu ihlal etmektedir farklı yollarda bunun hukuk düzenine uymadığını, yasak olduğunu bildiği halde insanlar bu hakla dolasımını hatta beğenirlerse oraya yerleşmeyi düşünürler, Spinoza özgürlüğün korunması için kurumlara ve meşrutiyete bel bağlamaz ve buna hukuki düzenlemeler işe yaramaz denmesiyle bunu hukuk düzeni her nekadar varsa insanların bunu hak saydıklarını söyleyerek seyehat edeceğini söyleyebilirler. Küresel Yurttaşlık hakkı kisinin bir yere yerleşmesiyle ve tüm dünya topraklarında dilediği yerde hayatını sürdürmesi çabasıdır, evet bu Türk insanı olarak bir Utopya olarak görünsede bunu yapan devletler olacaktır.

Hüsam Bey bizlere özgürlüğün elini uzatıyor...

bu göç hareketleriyle gittikleri yerleri çizgili yer olarak görselerde ve viktoryada bu dünya hepimizin malıdır demesiyle başlamıs sınırlar daha sonra çizilmiştir, bu sınırların çizilmesiyle kişiler ülkeler arasında bir mesafe, haklar, doğmuştur. iletişim hakkı sınırlamaz haktır. insan her nekadar çizgiler üzerinde yaşasada buna zorunlu kılınsada bunu asarak haklarını arayarak, ya da yeni haklar meydana getirerek bunu sınırların ardına göndermektedirler.

insanlar nereye, nasıl göç edileceğinin kendisinin karar vermesi ve ihtiyaç duymasıdır bu göç hareketlerine ihtiyaç vardır, buda pozitivizmde ihtiyaç olup olmadığına bakılır, saptamak zorundadır ve ihtiyaçların içi doldurulur. ihtiyaçların içi savaş, haklarla, yeni arayışlarla doldurulur. fakat hak belli dönemlerde var belli dönemlerde yok ise buna evrensellik yoktur denir. Hak evrensel olmadığı için hak yoktur denilebilir. ihtiyaçların içinde kullanılması gereken, iyi, istenir, nesnel, ussal, Eşitlik, güvenirlik, özgürlük olması gerekir.

inanç yapma özgürlüğü bu hak düşüncelerin dolasımıdır, bu da gidildiği yerde nasıl oturma belgesi, sahibi olmasını ve eksiksiz yurttas sayılmasını sağlayacak ise inançlarınıda yapma hakkı tanıyor. ifade özgürlüğünün baz alır ve bedensel bir faaliyettir..."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder